Det här är brustna hjärtans höst

Jag känner att jag vill ta upp det då det är något som jag har haft i tankarna hela dagen. Mordet i Sparsör. Nu har de fruktansvärda detaljerna om mordet blivit officiella och jag förstår inte, jag förstår verkligen inte.

Det känns som att det hänt så många sånna här sjuka mord bland unga den senaste tiden. Alldeles för många söndertrasade liv som på något sätt tvingas försöka hålla ihop det. Mordet på Therese Rojo i Stureby var ju bara en början. Sen kom mordet på Malin och det är väl först när det overkliga blir så nära och verkligt som man reagerar.

Och när man får reda på att den som har blivit brutalt misshandlad, våldtagen och mördad var någon man faktiskt har träffat, pratat med och lekt med som liten. Jo, idag berättade en nära vän till mig att Malin nästan bott granne med oss och då insåg jag vem det var. Jag har inte fattat. Och även om jag inte minns så jättemycket så kommer jag ihåg dig som en glad tjej som tog för sig av livet. Det är så jävla hemskt, speciellt nu när minnena tillsammans med dig och din syster kommer tillbaka.

Jag kan inte säga att jag kände Malin, men en gång i tiden gjorde jag det och jag önskar att hon fortfarande var i livet.

Sen slog det mig att det faktiskt kunnat vara någon av mina nära vänner som råkade ut för det här, och aldrig kom tillbaka. Och jag vill bara säga att jag älskar er, allihopa. <3

/ESJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0