Att ta för givet

Det är fan farligt, att ta för givet alltså. Och dom man tar för givet är oftast dom man älskar mest, sina bästa vänner, familjen och dom som står en närmst. Det är ju inte de där kompisarna man bara säger hej till på stan, eller sina bekanta, nej dom tar man inte för givet. Man "glömmer" att säga hur mycket man älskar dom som betyder något och hur mycket man uppskattar att dom finns där för en varenda dag. Vissa "bråk" är inte ens värda att ta, då är det bättre att ta vara på tiden med varandra och visa varandra hur mycket man älskar varandra och hur bra man trivs i varandras sällskap. Visst ska man säga ifrån om någon behandlar en som dåligt, men det är skillnad på det och att småbråka. Tro mig, det är inte värt det.
Säg de små sakerna som är så jäkla betydelsefulla för att ett förhållande ska funka och säg till/visa dom du älskar att du verkligen gör det. För även om dom innerst inne vet det så är det en helt annan sak att få höra det.

Jag säger det här för att jag VET hur det känns att förlora någon som aldrig fick veta hur mycket den personen betydde för mig. Jag ville berätta, men jag kom för sent.

/ESJ


Kommentarer
Postat av: JasmineLinde

<3

2009-10-16 @ 08:57:25
URL: http://jasminelinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0