Dubbelt-personnummer-situation

Japp. Jag och Hampus skulle skriva in mig på arbetsförmedlingen idag. När jag väl tar mig dit så ska det självklart krångla. Jag lämnar fram mitt leg till mannen i receptionen. Och då rynkar han på näsan och säger att mitt personnummer står på någon annan. Alltså, någon har skrivit in sig på arbetsförmedlingen med MITT personnr. Det är INTE okej.

Han sa att han inte kunde göra någonting och att jag måste gå till skatteverket för dom måste gjort en miss. Vilket inte är sådär jättebra. För en stund kände jag mig personnummers-lös.

Men det slutade rätt bra ändå. Skatteverket hade bara mig på det personnumret och arbetsförmedlingen fick ta bort den andra tjejens fyra sista.

Jag heter SONJA ELIN JOHANSSON och mitt personnummer är MITT.



/ESJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0